کتابخانه عمومی سید ابراهیم ستوده حسین آباد

شهرستان سنندج- شهر حسین آباد - تلفن: 08733471371

کتابخانه عمومی سید ابراهیم ستوده حسین آباد

شهرستان سنندج- شهر حسین آباد - تلفن: 08733471371

کتابخانه عمومی سید ابراهیم ستوده حسین آباد

چندنکته برای شادابی هنگام درس خواندن

چهارشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۳ ق.ظ



با کمک موارد زیر می‌توانید با دو عامل بزرگ رکود و عدم پیشرفت یعنی خواب‌آلودگی و تنبلی مقابله کنید:

1. در مکان خیلی گرم درس نخوانید به خصوص در زمستان که بسیاری در گرم کردن اتاق زیاده‌روی می‌کنند. دمای مناسب اتاق حداکثر 24 یا 25 درجه‌ی سانتی‌گراد باشد. بیش از این دما و گرمای ناشی از آن هر چند در زمستان برای بسیاری لذت‌بخش است می‌تواند کاهش یادگیری و حتی خواب‌آلودگی را به همراه داشته باشد.

2. اصلاح حالت نشستن و مطالعه کردن: سعی کنید هیچ‌گاه درازکشیده و به اصطلاح خوابیده، درس نخوانید؛ هنگام درس خواندن بهترین حالت، نشستن است، به ویژه نشستن روی صندلی و پشت میز مطالعه توصیه می‌شود.

3. با صدای بلند درس بخوانید: این کار دو فایده دارد؛ علاوه بر این‌که باعث می‌شود کم‌تر دچار خواب‌آلودگی شوید سبب می‌شود که تمرکز شما هنگام مطالعه بالا رود؛ زیرا هنگام مطالعه با صدای بلند (تا حدی که گوش شما صدای‌تان را بشنود) می‌تواند باعث شود هم مغز شما مطلب مورد نظر را نسبت به زمانی که با چشم یا با صدای  آهسته مطالعه می‌کنید  بهتر درک کند و هم خوابتان نگیرد.

4. در خوردن زیاده‌روی نکنید: حتی در خوردن مواد غذایی مناسب و مغذی پرخوری سبب تمرکز زیاد نمی‌شود بلکه می‌تواند باعث خواب‌آلودگی و کاهش تمرکز شود.

5. نوشیدن آب: می‌تواند باعث رفع خواب‌آلودگی شود به خصوص وقتی خودتان برای نوشیدن آب از جا برخیزید. یادتان باشد فقط به دلیل این‌که درس دارید نباید یک جا بنشینید تا دیگران (خانواده) به شما رسیدگی کنند. تحرک داشته باشید. در بین ساعت مطالعه‌ی مفید خود تقریباً هر یک ساعت و نیم یا دو ساعت یک استراحت کوتاه لازم و مفید است. از یک جا نشستن مداوم و حبس کردن خود در اتاق و البته تنبلی بپرهیزید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۶
کتابخانه استاد ابراهیم ستوده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی